تغذیه کودک

یکی از وظایف مهم پرستار تغذیه کودک بسیار مهم است. خانواده و همچنین پرستار کودک باید کاملا به امر مهم واقف باشند و نیازهای تغذیه‌ای کودک را بشناسند. غذایی که کودک مصرف می‌کند، باید ارزش غذایی داشته باشد و فقط شکم پرکن نباشد. زیرا در غیر این صورت کودک دچار سوء تغذیه خواهد شد. بنابراین یک پرستار خوب باید قبل از هر چیزی علاقمندی‌های کودک را بشناسد بر همان اساس آن یک برنامه غذای مفید و ارزشمند برای او در نظر بگیرد. خانواده ها باید برای دریافت پرستار کودک خوب و همچنین خدمات نگهداری از بیمار در اصفهان بهترین موسسه فعال در این حوزه را انتخاب کنند. زیرا در غیر این صورت تغذیه کودک آنچنان که باید مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

حمام کردن کودک

یکی از مهمترین مقوله‌های مرتبط با بهداشت کودک حمام کردن آن است. یک پرستار خوب و کاربلد باید با این نیاز کودک به خوبی آشنا باشد. در صورت تقاضای خانواده کودک، بتواند بدون هیچ گونه استرس و نگرانی و با تسلط کامل بر کار خود، مخصوصا کودک نوپا را حمام کند. یکی از رایج‌ترین خطراتی که در حمام سلامت کودکان را تهدید می‌کند سرخوردن او است. البته یک پرستار خوب و کاربلد به دلیل حساسیت پوست کودک باید قبل از حمام بدن او را چرب کند.

بهداشت کودک

در مطلب قبلی در رابطه با یکی مقوله‌های مهم بهداشت کودک صحبت کردیم. اما یک پرستار کودک خوب و وظیفه شناس می‌داند که بهداشت کودک صرفا خلاصه در حمام کردن آن نمی‌شود. بلکه شستشوی مرتب دست‌های کودک، تعویض لباس کودک، اهمیت دادان به نظافت ظروف غذای کودک و سایر موارد مشابه دیگر نیز از جمله مواردی هستند که یک پرستار خوب و شایسته کودک درانجام وظایف خود باید به آنها اهمیت بدهد. برای دسترسی به پرستار خوب کودک و دریافت خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان به صورت بهینه نباید کوتاهی کرد. زیرا ممکن است سلامت عزیزان به دست افراد نابلد افتاده و به خطر بیافتد.

وظایف مهم پرستار

روانشناسی کودک

وظایف مهم پرستار کودک باید با موضوعات مرتبط با روانشناسی کودک نیز آشنا باشد. بنابراین یک پرستار خوب و مناسب برای کودک باید با موضوعاتی نظیر مدیریت استرس، تربیت، مدیریت رفتارهای پرخاشگرانه، قدرت برقراری رابطه عاطفی، مدیرت پیش فعالی و هر موضوع دیگری که با رفتار و روان کودک در ارتباط است آشنا باشد. اگر پرستار کودک قادر به کنترل رفتارهای خود نباشد، مسلما رفتارهای ناشلیت را نیز به کودک انتقال خواهد داد. این امر به شدت روان و تربیت کودک را در معرض خطر قرار می‌دهد. به همین دلیل خانواده ها باید در حین انتخاب پرستار برای کودک به این امر نیز اهمیت بدهند.

پیشنهاد می‌کنم مقاله چند مورد از اصول نگهداری از کودکان و نوزادان را مطالعه نمایید.

دادن دارو به کودک

برخی از خانواده ها به دلیل مشکلات و مشغله‌های کاری نمی‌توانند به اندازه کافی برای رسیدگی به فرزند خود وقت بگذارند. به همین دلیل در مواقعی که کودک شان بیمار می‌شود و نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. ترجیح می‌دهند جهت مراقبت از کودک یک پرستار کاربلد برای او بگیرند. بنابراین یک پرستار کودک خوب باید نیازهای داروی کودک را به خوبی بشناسند و با درک اهمیت این موضوع کاملا مطابق با توصیه های پزشک معالج کودک داروهایش را به موقع به او بدهد.

کمک به انجام تکالیف کودک

خانواده هایی که در کنار اهمیت به سلامت جسمانی و روانی کودکانشان به اینده و سرنوشت انها نیز اهمیت می دهند، از همان سنین کودکی برای آنها برنامه ریزی می‌کنند. از این رو به دنبال پرستارهایی هستند که بتوانند در انجام تکالیف نیز به کودک کمک کرده و در پیشرفت تحصیلی آنها نقش مفیدی داشته باشند. بنابراین پرستارانی که در این زمینه نیز مهارت داشته و بتوانند کمک حال کودک باشند بیشتر مورد توجه خانواده های روشن فکر قرار دارند. برای اخذ بهترین پرستار کودک و دریافت خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان نباید سر سری وارد عمل شد. این موضوعات بسیار مهم بوده و باید به افراد حرفه ای و کار بلد در این حوزه واگذار شود.

خواب کودک

خواب کودک نیز از موضوعات مرتبط با سلامتی آن است و باید هر کودکی برنامه خواب منظمی داشته باشد تا رشد او با اخلال مواجه نشود. از اینرو یک پرستار کودک شایسته، اهمیت این موضوع را نیز درک کرده و همواره تلاش می‌کند. کودکی که وظیفه نگهداری از آن را بر عهده گرفته است یک برنامه خواب منظم داشته باشد. کودکانی که درگیر یک سری ناراحتی ها نظیر بیماری تنفسی هستند نمی‌توانند خواب منظمی داشته باشند. از اینرو خانواده ها باید از بهترین مرکز فروش دستگاه اکسیژن ساز در اصفهان در صورت نیاز برای او دستگاهی مناسب تهیه کنند.

بازری با کودک

بازی برای کودکان بسیار مهم است و بخش بزرگی از زندگی هر کودک را بازی تشکیل می‌دهد. به همین دلیل کودکان همواره نیاز به یک همبازی خوب و صمیمی دارند. بنابراین خانواده های که تک فرزند دارند و همچنین وقت کافی برای بازی با کودک خود ندارند باید به این نیاز آن ها اهمیت ویژه بدهند و پرستاری را برای او در نظر بگیرند که او نیز این نیاز کودک را بشناسد و برای رفع آن به خوبی وقت و حوصله بگذارد. پس یک پرستار خوب با بازی های مورد علاقه کودک آشنا بوده و مطابق با نیازمندی و علاقه کودک با او بازی می‌کند و کودک را قرق در شادی می‌کنند.

همراهی کودک در گردش و مسافرت

برخی از کودکان با پرستار خود رابطه عاطفی عمیقی برقرار می‌کنند و دوست دارند همه جا به همراه او باشند. وظایف مهم پرستار خوب وظیفه دارد به این نیاز کودک نیز ترتیب اثر بدهد و در صورت تمایل کودک و درخواست خانواده او در مسافرت و تفریحات کودک نیز او را همراهی کند. به همین دلیل اغلب خانواده‌هایی که به خواسته‌ها و نیازهای کودک خود اهمیت می‌دهند در هنگام گرفتن پرستار برای کودک خود به سراغ مواردی می‌روند که از این نظر نیز دارای محدودیت نباشند و طبق خواسته کودک در مسافرت نیز به عنوان دوست و همبازی صمیمی وی او را همراهی کند. خانواده هایی که می‌خواهند بهترین همراه بیمار در اصفهان و پرستار و همراه کودک را در اختیار داشته باشند باید به سراغ مواردی بروند که درگیر هیچ محدودیتی نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *