فهرست مطالب

همراه بیمار در اصفهان

همراه بیمار در اصفهان نقش بسیار پررنگی در روند بهبود آن خواهد داشت. به ‌همین دلیل لازم است که در انتخاب همراه خوب و همچنین وظیفه شناس برای بیمار دقت به عمل آورد. بر خلاف تصور شخصی که به‌ عنوان همراه برای بیمار چه در بیمارستان و چه در منزل انتخاب می‌ شود باید از تخصص و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد. در غیر این صورت آن ‌چنان ‌که باید نمی‌ تواند وظایفی را که به او محول شده ‌است انجام دهد. در این مقاله ما تصمیم داریم در رابطه با ویژگی‌ های یک همراه خوب برای بیمار و همچنین سایر مباحث مرتبط با این موضوع صحبت کنیم. لطفاً در صورت تمایل شما نیز تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهید.

حتما این مقاله را بخوانید: خدمات نگهداری از بیمار در اصفهان

بهترین همراه بیمار در اصفهان کیست؟

همراه بیمار در اصفهان کسی است که به اندازه‌ کافی در رابطه با این حرفه تخصص و تجربه داشته باشد. بنابراین انتخاب هر فردی به عنوان همراه برای بیمار چندان عاقلانه و منطقی به ‌نظر نمی ‌رسد. حتی بعضی از کارشناسان این حوزه معتقد هستند شخصی باید برای بیمار به عنوان همراه  انتخاب شود که در حوزه درمان و مراقبت از بیمار دارای تحصیلات باشد.

زیرا همراه بیمار نیز همانند هر حرفه و شغل دیگری نیاز به مهارت خاص خود دارد. بنابراین اشخاصی که در این زمینه با این عنوان شغلی به فعالیت مشغول هستند، باید مهارت ‌های لازم را در طی دوران تحصیل کسب کنند. به ‌این ‌ترتیب از شایستگی لازم برای مراقبت از بیمار برخوردار شوند. همچنین شخص پرستار باید از نظر جسمی و روحی نیز شرایط ایده‌آلی داشته باشد. به ‌نحوی ‌که بتواند وظیفه خود را به ‌درستی و شایستگی انجام دهد.

حتما این مقاله را بخوانید: خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان

همراه بیمار در اصفهان

اعزام نیرو جهت همراه بیمار در اصفهان

امداد سلامت بی نظیر، آماده اعزام نیرو بعنوان همراه بیمار در کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان اصفهان می باشد. در هر ساعت از شبانه روز در صورت نیاز به اعزام نیرو، با ما تماس بگیرید یا جهت دریافت مشاوره درخواست را پر کنید.

تفاوت همراه معمولی با همراه تخصصی چیست؟

همراه بیمار در اصفهان بطور معمول کودکان و کهنسالان بیشتر از سایر افراد نیاز به مراقبت دارند. اما برخی از خانواده‌ ها به دلیل مشغله ‌های کاری و همچنین فعالیت خانم ‌ها در بیرون از فضای منزل سبب می‌ شود، این مراقبت ‌ها آنچنان که باید صورت نگیرد. به همین دلیل خانواده ها تصمیم می‌گیرند این وظیفه مهم را به یک پرستار بسپارند. معمولاً کسانی که به‌ عنوان پرستار برای مراقبت از افراد سالمند و کودکان انتخاب می‌ شوند، وظیفه راحت ‌تری دارند. البته در این باره نیز تخصص و تجربه کافی مفید بوده و به انجام بهینه وظیفه مذکور کمک شایانی می‌ کند.

اما زمانی ‌که فردی به ‌عنوان همراه بیمار در اصفهان انتخاب می ‌شود، شرایط کمی فرق می ‌کند زیرا در این ‌صورت وظیفه همراه، نسبت به حالت قبلی تخصصی ‌تر می ‌شود. کارشناسان باور دارند, همراهی که از یک بیمار مراقبت می ‌کند در مقایسه با شخصی که وظیفه مراقبت از سالمندان و کودکان را برعهده می ‌گیرد، وظیفه سخت ‌تر و تخصصی ‌تری برعهده دارد. از این‌رو این همراه  به‌عنوان همراه یا پرستار تخصصی خوانده می ‌شود.

زیرا لازم است با بیماری ‌ها و همچنین مراقبت ‌های لازم در رابطه با هر نوع بیماری و همچنین داروهایی که بیمار باید متناسب با نوع بیماری خود استفاده کند، آشنا باشد. به عنوان مثال همراهی که از یک بیمار با سطح هوشیاری پایین مراقبت می ‌کند، باید بتواند به ‌طور مرتب سطح هوشیاری و علائم حیاتی او را بررسی کند. همچنین افرادی که دچار مشکلات ریوی و قلبی هستند، نیز نیاز به پرستاری دارند که با بیماری ‌های ریوی و قلبی و همچنین موضوعات مرتبط با این قبیل بیماری ‌ها آشنا باشند.

بهترین همراه در اصفهان چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک همراه خوب در کنار تجربه و تخصص بالا برای انجام ‌وظیفه‌ خود، باید یکسری ویژگی ‌های دیگر نیز داشته باشد که در ادامه مطالب ما برخی از آن ‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  • همراه خوب نسبت به وضعیت بیمار و کارهای او احساس مسئولیت می کند

یک همراه بیمار در اصفهان باید بتواند کلیه کارهای بیمار را البته در راستای منافع و سلامتی او انجام دهد. همچنین باید در رابطه با وضعیت بیمار احساس مسئولیت پذیری کند. زیرا فقط دراین ‌صورت است که می ‌تواند بدون هیچ‌ گونه دغدغه ‌ای کارهای بیمار را آن ‌چنان ‌که شایسته است و اخلاق حکم می‌ کند انجام دهد.

  • همراه خوب باید ظاهری موجه داشته باشد

یک همراه خوب باید در کنار وظیفه مهمی که برعهده دارد به ظاهر و آراستگی خود نیز اهمیت بدهد. زیرا پوشش موجه و مناسب به بیمار کمک می‌ کند راحت تر به همراه خود اعتماد کند. همچنین در ذهن بیمار تصورات بهتری نسبت به همراهش شکل می‌گیرد.

  • همراه خوب باید قدرت برقراری ارتباط با بیمار را داشته باشد

یکی از مهم ‌ترین خصوصیاتی که یک همراه بیمار در اصفهان درجه یک باید داشته باشد این است که بتواند با بیمار خود به بهترین شکل ممکن رابطه برقرار کند. زیرا برقراری رابطه‌ عاطفی مفید و ارزنده جهت تقویت روحیه بیمار و همچنین عزت نفس آن بسیار مهم است و تأثیری بسیار زیاد در روند بهبود بیماری او دارد. حتی همراهی که با بیمار خود رابطه عاطفی عمیقی برقرار می ‌کند، می ‌تواند از لجبازی در روند درمان باز دارد و بیش ‌از بیش او را جهت مصرف به ‌موقع داروها متقاعد کند.

  • با قوانین بیمارستان آشنا باشد

همراه بیمار در اصفهان خوب درصورتی‌ که مجبور است، از بیمار خود در بیمارستان مراقبت کند باید با قوانین حاکم بر این فضا را بشناسد، و همچنین قدرت پذیرش آن را نیز داشته باشد.

  • همراه خوب باید از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد

یکی دیگر از لازمه‌ های مورد نیاز برای آنکه شخصی بتواند خود را به‌ عنوان یک همراه ایده‌آل برای بیمار معرفی کند، این است که از مراکز معتبر و همچنین تحت وزارت بهداشت گواهی‌ نامه‌های لازم را اخذ کرده باشد. همچنین دوره‌های لازم در این باره را  نیز پشت سر گذاشته و به این ترتیب استحقاق خود در انجام وظایفش را به اثبات برساند.

  • بهترین همراه بیمار در اصفهان باید با خانواده بیمار در ارتباط باشند

یک همراه خوب باید با خانواده بیمار در ارتباط بوده و همواره به‌ طور مرتب از روند درمان او گزارش ‌های لازم را به خانواده اش ارائه بدهد. این امر سبب می ‌شود که خانواده بیمار به همراهی که برای بیمار خود انتخاب کرده ‌اند. بیش ‌از پیش اعتماد کرده و هم چنین این اطمینان را کسب کند، که شخص مذکور از شایستگی لازم برای مراقبت از بیمارشان برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی ‌های همراه بیمار در اصفهان خوب این است، که بتواند با پزشک معالج بیمار ارتباط برقرار کند تا به این طریق از وضعیت و روند بهبود او بهتر مطلع شود. زیرا برقراری رابطه بین همراه بیمار و پزشک معالج او سبب می ‌شود که توصیه ‌هایی که پزشک جهت بهبود روند بیماری ارائه می ‌دهد. به بهترین شکل ممکن مراعات شوند.

  • همراه بیمار در اصفهان خوب باید قدرت مراقبت از بیمار در منزل را نیز داشته باشد

یک همراه خوب باید همان‌طور که در بیمارستان از بیمار خود مراقبت می‌ کند، بتواند در منزل نیز مراقبت ‌های لازم برای او را انجام دهد. این امر سبب می ‌شود تا دوره بستری بیمار در بیمارستان کمتر شود. در نتیجه کمتر بودن دوره بستری بیمار در بیمارستان تاثیر خوبی بر روحیه او می‌گذارد. این امر نیز روند بهبود بیمار را بهتر می ‌کند.

  • همراه خوب باید لحن محبت ‌آمیز و مهربانانه ای باشد

از دیگر ویژگی ‌های مورد نیاز برای همراه بیمار در اصفهان این است لحن مهربانانه و محبت ‌آمیزی داشته باشد. زیرا در این ‌صورت ایجاد اعتماد بین همراه و بیمار راحت ‌تر فراهم می ‌شود.

  • همراه خوب باید بیمار را به انجام ورزش و فعالیت بدنی متقاعد کنند

همان‌طور که مستحضر هستید، انجام فعالیت بدنی و ورزش حتی در دوران بیماری نیز تاثیر مثبتی بر روند سلامت و بهبود بیماری دارد. بنابراین یک همراه خوب باید بتواند بیمار را به انجام فعالیت‌ های بدنی و ورزش ‌های نرم و ملایم تشویق کند. البته درصورتی ‌که پزشک معالج بیمار نیز با این امر موافق باشد.

  • همراه خوب باید علائم بهبود و همچنین شدت بیماری را بشناسد

شخصی که به ‌عنوان همراه برای بیمار انتخاب می‌ شود باید از نوع بیماری فرد آگاه باشد. لازم است که همراه نشانه‌‌های روند بهبود و یا بدتر شدن وضعیت و شرایط بیماری فرد را بشناسد. همچنین در مواقعی که بیمار در شرایط بدتری قرار می‌ گیرد، بهترین عملکرد را جهت بهبود اوضاع و شرایط او داشته باشد.

حتما این مقاله را بخوانید: خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان

مزایای استفاده از همراه بیمار در اصفهان

 هنگامی که فردی از یک خانواده بیمار می‌شود، اوضاع و شرایط زندگی برای دیگر افراد خانواده نیز در وضعیت بدی قرار می ‌گیرد. زیرا در کنار انجام دیگر امور روزمره زندگی مجبور هستند، در کمال آرامش از بیمار خود نیز به بهترین نحو ممکن مراقبت کنند. در صورتی که مشغله ‌های زیاد کاری اعضای خانواده مانع از رسیدگی مناسب به بیمار شوند، یا آنکه اعضای خانواده بیمار از قدرت کافی برای مراقبت بهینه بیمار خود برخوردار نباشند، مسلما شرایط برای بهبودی بیمار سخت‌تر خواهد شد.

در چنین شرایطی انتخاب یک شخص مناسب و با تجربه به عنوان همراه بیمار در اصفهان بهترین اقدام بوده و بسیار چاره‌ساز است. زیرا این فرد برخلاف دیگر اعضای خانواده در مراقبت از بیمار دچار هیچ‌گونه استرس و سوء رفتارهای عاطفی نیست. همین امر تاثیر مثبتی بر روحیه بیمار و حتی دیگر اعضای خانواده دارد. همچنین مشغله ‌های کاری و عدم آشنائی با این وظیفه مهم گاهی اوقات سبب می ‌شود. بیمار آن ‌چنان که باید سر ساعت مقرر داروهای خود را مصرف نکند.

مزایای استفاده از همراه بیمار در اصفهان

در صورتی ‌که همراه بیمار در اصفهان با وظایف خود به ‌نحو احسن آشنا بوده و سر ساعت داروها و همچنین برنامه غذایی او را طبق توصیه و دستورات پزشک دنبال می‌کند. به ‌این ‌ترتیب در این رابطه دیگر هیچ‌گونه درگیری‌ های ذهنی برای خانواده بیمار باقی نمی‌ماند و تمام امور مرتبط با بیمار را همراه او برعهده می ‌گیرد‌.

حتما این مقاله را بخوانید: فروش دستگاه اکسیژن ساز در اصفهان

نتیجه گیری

 همراه بیمار در اصفهان وظیفه دارد از بیمار مراقبت کند. روند مراقبت از بیمار باید به ‌نحوی صورت بگیرد که او روند رو به بهبودی داشته باشد. در واقع همراه بیمار وظیفه انجام تمامی کارهای شخصی بیمار را که خود او از انجام آن‌ها ناتوان است را برعهده بگیرد. به‌عنوان مثال برای بیمار آب بیاورد، یا برای اجابت مزاج او را کمک کند. همچنین باید داروها سر ساعت به بیمار بدهد و طبق دستور پزشک برنامه غذایی مناسبی برای تو فراهم سازد.

سوالات متداول
در صورتی که پرستار به صورت شبانه روزی استخدام شود و با برنامه پرستار تداخلی نداشته باشد مشکلی برای این کار نمی باشد.

به صورت کلی وظایف پرستار شامل کارهای منزل، مانند تمیز کاری و غذا پختن نمی شود. اما با این وجود انجام کارهای شخصی فرد بیمار شامل وظایف پرستار می باشد. همچنین در صورتی که تمایل می‌توان از  درخواست خود را با پرستار در میان گذاشت و در صورت قبول پرستار مسئولیت های بیشتری به تو واگذار کرد.

اکثر شرکت‌ها دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشد. کاربران می توانید برای دیدن عکس مجوز و سایر اطلاعات مورد نیاز توضیح داده شده در صفحه درباره ما را رجوع کنند.

امتیازدهی:
5/5

مقالات

در انتخاب دستگاه اکسیژن ساز چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟
مقاله
binazir

در انتخاب دستگاه اکسیژن ساز چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

پنج معیار اصلی برای خرید یک متمرکز کننده اکسیژن وجود دارد: سرعت غلظت اکسیژن، سرعت جریان، قابلیت حمل، سطح نویز و منبع تغذیه. غلظت اکسیژن: این نرخ باید بین ۸۷ تا ۹۹ درصد باشد. سرعت جریان: سرعت جریان اکسیژن ۲

جزیئات بیشتر >

ده نکته برای مراقبت از والدین سالمند در خانه

نگهداری از والدین سالمند در خانه معمولاً اولین گام در برنامه مراقبت طولانی مدت سالمندان است. نه تنها می تواند راهی برای صرفه جویی در هزینه و ماندن در آسایش خانه باشد، بلکه زمان می برد تا اعضای خانواده آنچه

جزیئات بیشتر >