شرکت تولیدی نماینده انحصاری فروش دستگاه اکسیژن ساز نسیما ۵ لیتری برخلاف کپسول اکسیژن، نیازی به شارژ مجدد ندارد. فقط آن را به برق وصل کرده و اکسیژن خالص را با فشار قابل تنظیم (۵لیتر) دریافت می کند. دستگاه اکسیژن ساز در دو نوع ثابت و قابل حمل موجود است.

عملکرد شرکت تولیدی نماینده انحصاری فروش دستگاه اکسیژن ساز نسیما ۵ لیتری به گونه ای است که هوای محیط را دریافت می کند. با عبور از مخزن زئولیت، اکسیژن را متراکم می کند (۲۱%) و به خلوص بالای ۹۰% می رساند.

دستگاه اکسیژن در مراکز خانگی خدمات نگهداری از بیمار در اصفهان برای بیماران تنفسی حاد و مزمن که نیاز به اکسیژن درمانی دارند (مانند بیماران COPD، آپنه و غیره) به شدت توصیه می شود. از مزایای ژنراتورهای اکسیژن می توان به خلوص اکسیژن بالا، حمل و نقل آرام، راحت و مقرون به صرفه اشاره کرد.

خرید اینترنتی دستگاه اکسیژن ساز در شرکت تولیدی نماینده انحصاری فروش دستگاه اکسیژن ساز نسیما ۵ لیتری امکان پذیر است. در این شرکت می توانید اکسیژن ساز، پرتابل اکسیژن ساز از برندهای معروف و با قیمت مناسب خریداری کنید.

نکته: شرکت تولیدی نماینده انحصاری فروش دستگاه اکسیژن ساز نسیما ۵ لیتری دارای گیره یا پیچ پلاستیکی در قسمت زیرین آن هستند. که قبل از استفاده باید باز شوند، در غیر این صورت دستگاه صدای زیادی تولید می کند و احتمال آسیب رساندن به اکسیژن ساز افزایش می یابد.

شرکت اکسیژن ساز 5 لیتری

خروجی نبولایزر اکسیژن ساز

در برخی از ژنراتورهای اکسیژن ساز نبولایزر وجود دارد. این عملکرد برای بیماران تنفسی که از داروهای استنشاقی مانند سالبوتامول، آترونت، کامبیونت و … استفاده می کنند. لازم به ذکر است که هوای خروجی نبولایزر به شدت بیشتر است، اما خلوص اکسیژن آن ۲۱ درصد است که برای اکسیژن درمانی مناسب نیست.
هنگام حرکت دادن دستگاه، مراقب باشید که آن را به صورت افقی یا وارونه نچرخانید، زیرا ممکن است باعث آسیب جدی به مولد اکسیژن شود. بهتر است یک محافظ برقی برای دستگاه تهیه کنید تا در هنگام تغییر ولتاژ به مدار الکتریکی آسیب نرسد.

نحوه تنظیم مقدار لیتر اکسیژن خروجی: اکسیژن سازها در لیترهای مختلف تولید می شوند که حداکثر و حداقل حجم خروجی را بر روی دبی سنج نشان می دهد.

مراقب باشید هنگام روشن شدن صدا و همچنین از حداکثر عدد نمایش داده شده بر روی دبی سنج صفر نباشد. نباید بیشتر باشد زیرا باعث می شود فشار قابل توجهی به کمپرسور وارد شود و همچنین خلوص اکسیژن خروجی را کاهش می دهد.

با استفاده از پالس اکسی متر که خلوص اکسیژن خون بیمار را نشان می دهد، لیتر خروجی باید تنظیم شود، البته با پزشک مشورت کنید تا بدانید چند درصد خلوص برای بیمار طبیعی است.

مکانیسم عملکرد ژنراتور اکسیژن

هوای جو زمین در شرایط طبیعی حاوی ۷۸ درصد نیتروژن، ۲۱ درصد اکسیژن و ۱ درصد گازهای دیگر است. در محیط‌های شهری و مکان‌هایی که با پیشرفت انسان تغییر کرده است.

میزان آلاینده‌ها می‌تواند تا حدودی این نسبت را تغییر داده و تعادل طبیعت را بر هم بزند. بدن انسان به طور طبیعی می تواند مقدار مورد نیاز خود را از همان ۲۱% اکسیژن موجود در محیط تامین کند.

اما در برخی موارد به دلیل نارسایی قلبی یا ریوی، به دلیل وجود اکسیژن طبیعی در هوا، تامین اکسیژن لازم برای بدن امکان پذیر نخواهد بود.

در این شرایط پزشکان با تجویز مقدار مشخصی اکسیژن غلیظ، نیازهای بدن را تامین می کنند. در این نسخه، اکسیژن مورد نیاز بدن بیمار با غلظت بیش از ۹۰ درصد و فشاری حدود ۱٫۵ تا ۳ برابر فشار معمولی جو وارد دستگاه تنفسی وی می شود.

شرکت تولیدی نماینده انحصاری فروش دستگاه اکسیژن ساز نسیما ۵ لیتری نیتروژن هوا را استخراج کرده و با عبور هوای طبیعی محیط از فیلترهای حاوی پودر زئولیت، اکسیژن با غلظت بالای ۹۰ درصد تولید می کند.

این دستگاه با مکش هوای اتاق و استخراج اکسیژن موجود در آن، گاز اکسیژن با درصد خلوص بالایی ایجاد می کند. سپس این اکسیژن غلیظ توسط کمپرسورهای فشار فشرده شده و به وسیله یک لوله و یک لوله به دستگاه تنفسی بیماران هدایت می شود.

 

انواع دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه های اکسیژن ساز انواع مختلفی دارند که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اما دو نوع اصلی آن که در بازار موجود است و برای مصارف خانگی به فروش می رسد شامل دستگاه های ثابت و قابل حمل می باشد.

این تقسیم بندی بر اساس نوع مکانیسم و توانایی انجام می شود و هر یک از این دو نوع می توانند از فناوری های مختلفی برای تولید اکسیژن استفاده کنند.

۱- دستگاه اکسیژن ساز ثابت

دستگاه اکسیژن ساز ثابت پرکاربردترین لوازم خانگی هستند و اغلب در ظرفیت های ۳، ۵ و ۱۰ لیتر در دقیقه تولید می شوند. این نوع دستگاه ها حجم بالایی دارند و با داشتن چهار چرخ کوچک در زیر دستگاه، امکان حرکت دستگاه را در داخل اتاق فراهم می کنند.

اگرچه امکان جابجایی این وسایل در فضای داخل خانه وجود دارد، اما این وسایل جزو وسایل ثابت طبقه بندی می شوند. تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه ها برای تولید اکسیژن معمولا PSA (Pressure Swing Adsorption) است و از همان فیلترهای حاوی زئولیت و کمپرسور هوا استفاده می کند.

فشار اکسیژن دمیده شده در این دستگاه ها طبق دستور پزشک قابل تغییر است، همچنین مراکز خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان می توانند این تغییرات را اعمال کنند. این دستگاه همچنین می تواند به دو صورت پالسی و پیوسته اکسیژن تولید کند. حالت پالسی این دستگاه به این صورت است که بسته به فشار تعیین شده در بازه های زمانی مشخصی اکسیژن تولید و ذخیره می کند.

به طور مداوم اکسیژن تولید و به بیمار منتقل می کند. برخلاف کپسول‌های اکسیژن که نیاز به پر کردن منظم دارند. دستگاه‌ها می‌توانند به طور منظم بدون نیاز به شارژ مجدد و تنها با اتصال به شبکه برق شهر، اکسیژن تولید کنند.

۲- دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل

اکسیژن سازهای قابل حمل یا پرتابل حجم و وزن کمتری نسبت به دستگاه های ثابت دارند و می توانند توسط یک نفر به مکان های مختلف حمل شوند. به لطف این وسایل، فرد بیمار نیازی به محبوس شدن در خانه خود ندارد و می تواند اکسیژن مورد نیاز خود را در محیطی خارج از خانه دریافت کند.

فناوری اصلی تولید اکسیژن در دستگاه های قابل حمل همانند دستگاه های ثابت است و تنها تفاوت آن وجود باتری است که با اتصال به برق شهری یا فندک شارژ می شود. برق علاوه بر این، این دستگاه ها از فناوری OCD (دستگاه ذخیره اکسیژن) برای صرفه جویی بیشتر در تولید اکسیژن استفاده می کنند.

مکانیسم فناوری OCD به این صورت است که با سنسور حساس به فشار موجود در دستگاه، زمان دقیق دم و بازدم بیمار را تشخیص می دهد و تنها در هنگام استنشاق، اکسیژن را از طریق لوله ها پمپاژ می کند.

به این ترتیب میزان اکسیژن مصرفی دستگاه کاهش می یابد تا ظرفیت کم تولید اکسیژن دستگاه و باتری کوچک آن باعث کمبود اکسیژن در بیمار نشود.

اکسیژن ساز 5 لیتری

کاربردهای مولد اکسیژن

شرکت تولیدی نماینده انحصاری فروش دستگاه اکسیژن ساز نسیما ۵ لیتری یکی از تجهیزات پزشکی ضروری برای بیماران مبتلا به آمفیزم (انسداد مزمن ریه) است. علاوه بر این، در خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان و سایر بیمارانی که از مشکلات حاد ریوی مانند آسم پیشرفته و برونشیت رنج می برند.

باید گاهی با تجویز پزشک از این دستگاه استفاده کنند. علاوه بر این افراد سالم می توانند به صورت محدود از این دستگاه برای رفع خستگی روزانه استفاده کنند. به طور کلی اکسیژن درمانی یکی از روش های درمانی بسیاری از بیماری های مربوط به ریه ها و قلب است.

گاهی اوقات برای افرادی که کمبود هموگلوبین خون دارند و بدنشان توانایی انتقال اکسیژن در مسیرهای مختلف را ندارد، استفاده می شود. شریان ها به طور کلی میزان اکسیژن مورد نیاز بیماران توسط پزشک بر حسب لیتر در دقیقه تعیین می شود.

اما این دستگاه ها (به غیر از نوع خانگی یا بیمارستانی) می توانند کاربردهای بسیار دیگری نیز داشته باشند. در اینجا به چند مورد دیگر از مولد اکسیژن اشاره می کنیم:
• به عنوان پادزهر برای مسمومیت با گاز (به ویژه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن)
• ضدعفونی کننده ریه به ویژه در برابر میکروب های بی هوازی
• کاهش تورم و تجمع مایع در ناحیه سوخت
• موثر در بهبود هیپوکسمی (کاهش فشار اکسیژن در عروق)
• درمان بیماری ارتفاع برای کوهنوردان و خلبانان
• بهبود حملات عصبی ناشی از دریازدگی
• و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *