فهرست مطالب

امروزه مشغله‌های زیاد زندگی والدین را مجبور می‌کند نگهداری از کودک خود را به پرستار کودک بسپارند. اما همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های آن‌ها این است که یک پرستار کودک خود با چه رفتاری داشته باشد. خوشبختانه در حال حاضر موسساتی وجود دارند که به صورت حرفه‌ای خدمت مرتبط با پرستاری از کودک و خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان ارائه می‌دهند. این مراکز دارای تیم‌های حرفه‌ای هستند و اشخاصی که به عنوان پرستار در تیم آن‌ها مشغول به کار است کاملا دوره‌های مهم پرستاری کودک، سالمند و بیمار را سپری کرده‌اند. به طور کلی رفتار یک پرستار کودک باید به شرح زیر باشد.

پرستار باید با کودک رفتار صحیحی داشته باشد

کودکان عاشق بازی وشیطنت هستند یک پرستار هستند. بنابراین پرستار حرفه ای کار بلد کودک باید صبور باشد و باحوصله رفتارهای کودک را تحمل کند. گشاده رویی و مهربانی یکی از مهمترین ویژگی‌های هر پرستار وظیفه شناس است. رفتار پرستار باید به نحوی باشد که کودک بتواند با وی رابطه عاطفی برقرار کند. به هر حال پرستار کودک یک شخص غریبه است و وقتی برای اولین بار برای نگهداری از کودک وارد یک خانواده می‌شود طبیعی است که کودک با وی احساس راحتی نداشته باشد. این وظیفه پرستار است که با مهارت و تبحر، رفتار عاطفی و صمیمی بین خود و کودک را به وجود بیاورد.

پرستار باید بسیار مهربان باشد

کسانی که اخلاق تندی دارند و به قول معروف زود از کوره در می‌روند برای ارائه خدمات خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان و پرستاری از کودک افراد موجهی نیستند. زیرا یکی از مهمترین شاخصه‌های پرستاری مهربان بودن است. پرستار باید به نحوی رفتار کند که کودک درخلاء پدر و مادر کنار او احساس آرامش کند و وحشت زده نشود. حتی در مواقعی که کودک رفتار پرخاشگرانه‌ای می‌کند پرستار باید بتواند پاسخ رفتار او را کاملا آرام، با ملایمت و نرمی بدهد. در غیر این صورت کودک قدرت برقراری ارتباط با او به دست نخواهد آورد.

 پرستار باید به کودک آرامش بدهد

بسیار طبیعی است که کودکان در روزهای اول هنگامی که با پرستار تنها می‌مانند و پدر و مادر در کنار آنها نیست بی قراری کند. در چنین شرایطی یک پرستار کار بلد باید بتواند با انجام بازی‌های جذاب ذهن کودک را از آن چیزی که درگیرش است دور کرده و به این طریق شروع به برقرای ارتباط نزدیک و صمیمی با او کند. مهمتر از همه این است که افکار مشوش و اظطراب کودک را که به علت نبود پدر و مادر بر او غلبه گشته از بین ببرد و به جایش به او آرامش بدهد.   

پرستار باید برنامه روزانه مرتبی برای کودک بچیند

یک پرستار وظیفه شناس و منظم برنامه روزانه منظمی را برای کودک میچیند. حتی والدین و خانواده‌ها نیز میتوانند جهت کسب اطمینان و ایمان به درستکاری پرستار و همراه بیمار در اصفهان می‌توانند از او بخواهند برنامه‌های روزنه‌ای را که پرستار برای کودکشان در نظر گرفته است به آنها ارائه بدهد. وجود برنامه روزانه به کودک نیز می‌آموزد که رفتار قانونمندی داشته باشد وبرای تمام کارهای خود برنامه‌ریزی دقیق و اصولی بچیند. مسلما این امر در تربیت و موفقیت او  آینده در تاثیر بالقوه‌ای خواهد گذاشت.

پرستار باید مراقب کودک باشد

مراقبت از کودک مهمترین وظیف پرستار است و او وظیفه دارد در همه حالات مواظب کودک باشد. در مواقعی که کودک به پرستار واگذار می شود اگر اتفاقی برای او بیافتد این پرستار است که در قبال کوتاهی در انجام وظیفه خود باید پاسخگو باشد. به هرحال اگر پرستار در همه جا مواظب کودک باشد و او را تحت نظر بگیرد احتمال وقوع حادثه و آسیب کودک بسیار کم خواهد بود. پس زمانی که برای کودک در حین بازی حادثه‌ای رخ می‌دهد باید نتیجه گرفت که پرستار آنچنان که باید مواظب کودک نبوده است.

پرستار باید منظم و با دقت باشد

پرستار کودک و شخصی که خدمات نگهداری از بیمار در اصفهان ارائه می‌دهد باید بسیار منظم و با دقت باشد. مثلا سر ساعت مقرر در محل خدمت خود حضور یابد و مهمتر از همه اینکه در حین انجام وظایف دقت کافی به خرج بدهد. زیرا در غیر این صورت برای انجام وظیفه خود تمرکز مورد نیاز را نخواهد داشت و تسلط لازم بر کار را ندارد. به هر حال حس مسولیت‌پذیری پرستار به او کمک می‌کند وظایف خود را به خوبی و بدون هاشیه انجام دهند. همچنین به خانواده‌ها نیز این امکان را می‌دهد که به او اطمینان کنند.

پرستار باید برای تربیت کودک اصول تربیتی را مد نظر بگیرد

تربیت کودک به اندازه مراقبت از آن مهم است. بنابراین پدر و مادرهایی که برای کودک خود پرستار می‌گیرند باید در رابطه با این مورد نیز از آنها بخواهند که برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند. حتی پدر و مادرها می‌توانند از پرستار کودک خود بخواهند اصول تربیتی مورد نظر آنها را برای تربیت کودکشان در پیش بگیرند. هرچند که پرستار کودک به دلیل تجربه و سپری کردن یک سری دوره‌ها مهارت بالایی در این زمینه دارد. اما نباید فراموش کرد که هر خانواده نیز دارای یک سری ارزش‌های خاص خود بوده و کودک باید آنها را فرا گیرد.

پرستار باید به خواب و غذای کودک اهمیت بدهد

خواب و تغذیه کودک نیز از مقوله‌های مهم وظایف پرستاری کودک است و هر پرستار کودکی باید به اهمیت این موارد نیز پی برده باشد. بنابراین پرستاری که می‌داند تغذیه سالم و خواب منظم رابطه مستقیمی با سلامتی کودک دارد، برنامه منطم برای آن در نظر می‌گیرد. البته پرستار کودک وظیفه آشپزی کودک را بر عهده ندارد. اما باید غذاهایی را که خانواده‌ها در اختیار پرستار قرار می‌دهند با حوصله به کودک بدهند. اگر کودک از میل غذایش سرباز می‌زند پرستار باید بتواند با مهارتی که دارد غذا را به او بدهد.

پرستار باید به ظاهر و آراستگی کودک اهمیت بدهد

کودکان در حین بازی و حتی تغذیه لباس‌‌های خود را کثیف می‌کنند. پرستار باید به ظاهر و آراستگی کودک اهمیت داده و در صورت نیاز لباس‌های او را عوض کند و همچنین دست و صورتش را بشوید. خانواده‌هایی که فرزندشان مریض بوده و نیاز به دستگاه اکسیژن ساز دارند می‌توانند از بهترین مرکز فروش دستگاه اکسیژن ساز در اصفهان اقدام به خرید بهترین دستگاه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *