خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان - خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان

خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان در جامعه امروزی و زندگی های شلوغ و پر مشغله، افراد خانواده بیشترین زمان خود را خارج از منزل سپری می‌کنند؛ در نتیجه نگهداری و مراقبت از اعضای خانواده که به سنین پیری رسیده و سالمند محسوب میشوند را مشکل میکند.

افرادی که به سنین سالمندی و پیری میرسند چه از لحاظ جسمی و چه روحی نیازمند توجه و یاری بیشتری هستند. مراقبت و نگهداری از سالمندان نیازمند وقت و زمان کافی برای رسیدگی با حوصله و با دقت است. بنابراین این وظیفه از توان خانواده هایی که شاغل هستند خارج است. همچنین رسیدگی به سالمندان نیازمند توانایی و مهارت است که ممکن است خانواده بر این مهارت و توانایی آگاهی نداشته باشند. این خانواده ها باید از افراد مجرب و آموزش دیده یاری گیرند تا سالمند عزیزشان را نگهداری و مراقبت کنند.

فهرست مطالب

حتما این مقاله را بخوانید: همراه بیمار در اصفهان

وظایف پرستار مراقب سالمند

وظایف پرستار مراقب سالمند در حالت کلی مراقبت، نگهداری و انجام امورات شخصی سالمند را بر عهده دارد. برحسب شرایط سالمند و وضعیت جسمی خدمات زیر توسط نیروی معرفی شده از سمت امداد سلامت بی نظیر قابل ارائه به سالمند شما می‌باشد:

  • تنظیم برنامه مراقبتی روزانه برای بیمار
  • نظارت بر بهداشت فردی بیمار
  • نظارت بر تغذیه و آشپزی برای بیمار (رژیم غذایی تجویز شده توسط پزشک) یا خانواده بیمار
  • انجام تغذیه با گاواژ
  • مراقبت از سوند بیمار
  • مراقبت از زخم و بخیه بیمار
  • پیشگیری از زخم بستر و مراقبت از زخم بستر
  • نظارت به مصرف منظم دارو که قبلا توسط پزشک دستور داده شده است.
  • توجه به عوارض داروئی بیمار
  • تغییر پوزیشن به بیمار برای جلوگیری از زخم بستر
  • کمک به حرکت و جابجایی بیمار و آموزش های لازم جهت چگونگی
  • شروع به حرکت و استفاده از عضلات بیمار
  • صبر و حوصله در برابر درد بیمار
  • ارائه توصیه های لازم در جهت انجام اصلاحات مربوط به محیط فیزیکی بیمار
خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان

مراقبت از سالمند با نازلترین قیمت و بهترین خدمات

امداد سلامت بی نظیر، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان به صورت شبانه روزی می باشد. در هر ساعت از شبانه روز در صورت نیاز به اعزام نیرو، با ما تماس بگیرید یا جهت دریافت مشاوره درخواست را پر کنید.

خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان

خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان اقدامی است ارزشمند و مفید که از جانب مؤسسات فعال در این حوزه صورت می‌گیرد. مؤسسات با در اختیار داشتن تیمی مجرب و پرسنلی متعهد و کاردان بهترین شرایط را برای ایجاد آرامش خاطر و امنیت خانواده‌ها استخدام می‌کنند. اگر خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان شما هم جزو آن دسته از خانواده‌هایی هستید که سلامت اعضای خانواده مخصوصاً عضو سالمند. برایتان حائز اهمیت بوده و در صدد هستید بهترین شرایط را جهت مراقبت از وی تدارک ببینید توصیه می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا شرایط استخدام بهترین مراقب از سالمند را برایتان شرح دهیم.

حتما این مقاله را بخوانید: فروش دستگاه اکسیژن ساز در اصفهان

خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان شامل چه مواردی است؟

معمولاً سالمندان عزیز به دلیل کهولت سن در انجام برخی امور روزمره خود با مشکل دارند. از این رو برای رفع نیازهای خود نیاز مند یاری افرادی دلسوز و مهربان هستند. معمولاً بهترین و قابل‌اعتمادترین اشخاصی که به‌عنوان عصای دست پدر و مادر و سالمندان عزیز می‌توانند کنارشان حضور داشته باشند فرزندان هستند. اما متاسفانه بسیاری از فرزندان به دلیل مشغله‌های کاری نمی توانند آنچنان که باید این وظیفه مهم خود را انجام دهند.

به‌ این ‌ترتیب باید به سراغ گزینه دوم بروند. گزینه دوم شامل استخدام پرستاران مخصوص سالمند است. این‌ دسته از افراد که تجربه و تخصص کافی برای انجام این وظیفه مهم را دارند می‌توانند حتی بهتر از فرزندان نیز پدر و مادرهای سالمند را یاری کند. بطور کلی مهم‌ ترین وظایف پرستار سالمند در اصفهان شامل گزینه‌های زیر است.

انجام به ‌موقع خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان

همانطور که گفتیم همان‌طور که گفتیم کهولت سن و شرایط جسمی سالمندان را ضعیف و شکننده‌تر می‌کند. به ‌همین دلیل باید به‌صورت منظم تحت نظر پزشک باشند. بنابراین یکی دیگر از وظایف مهم پرستار سالمند این است که یک برنامه منظم برای مراقبت ‌های پزشکی او در نظر داشته باشد. همچنین باید زمان‌هایی که مطابق با توصیه های پزشک لازم است، سالمند را جهت معاینه نزد پزشک ببرید.

به نظافت جسمی سالمند اهمیت دهد

دومین وظیفه‌ ای که پرستار و خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان باید انجام دهد این است که امور مرتبط با نظافت جسمی و استحمام او را نیز برعهده بگیرد. در واقع یک پرستار دلسوز باید در بازه‌های زمانی مناسب سالمند را به حمام ببرد و امور مرتبط با نظافت وی را انجام دهد.

 اختصاص زمان مناسب برای بردن سالمند به بیرون از منزل

فراموش نکنیم که سالمندان نیز حتی بیشتر از افراد دیگر نیاز به گذران اوقات در بیرون از منزل دارند. بنابراین یک پرستار فعال باید برای این امر برنامه‌های لازم را در نظر بگیرند و ساعاتی را برای همراهی او در بیرون اختصاص دهد.

دادن به موقع داروهای سالمند تقریباً اکثر افراد سالمند نیاز به مصرف دارو دارند. پرستار سالمند وظیفه‌شناس باید به این نکته نیز همواره توجه داشته باشد و طی ساعات منظم طبق دستور پزشک داروهای فرد سالمند را بدهد. کسانی که خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان ارائه می دهند باید کم و بیش با انواع داروها و موارد مصرف آن آشنا باشند.

به ‌سلامت روحی سالمند توجه کند

فراموش نکنیم که سالمندان روحیه ‌ای بسیار ظریف و شکننده دارند. از این روی شخصی که خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان ارائه می‌ دهد. باید به سلامت روحی آن‌ها نیست اهمیت بدهد. بنابراین برقراری رابطه‌ عاطفی عمیق با سالمند و داشتن برخوردی مناسب و انسانی بسیار مهم است. همچنین هرچقدر پرستار سالمند روحیه لطیف داشته باشد. و بتواند رابطه عاطفی عمیقی با فرد سالمند برقرار کند شرایط روحی و جسمی سالمند نیست ایده‌آل‌تر می‌شود.

به نظافت محیط زندگی سالمند توجه کند. همان‌ اندازه ‌که نظافت جسمی سالمند مهم بوده و بر سلامت جسم و روان آن تاثیر می‌گذارد نظافت محیط زندگی نیز مهم است. بنابراین یکی دیگر از وظایفی که خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان برعهده دارد این است که نظافت محیط زندگی او را نیز انجام دهد.

حتما این مقاله را بخوانید: خدمات نگهداری از بیمار در اصفهان

لزوم استخدام خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان

در طی چند سال گذشته سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی بانوان را نیز ملزم به فعالیت در بیرون از منزل کرده ‌است. بنابراین آن دسته از خانواده‌هایی که دارای عضو سالمند هستند وقت کافی جهت نگهداری و مراقبت‌های لازم از این عزیز خود را ندارند. به‌همین دلیل به‌ناچار مجبور هستند برای مراقبت از عضو سالمند خانواده خود و دریافت خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان پرستاری مناسب استخدام کنند.

البته نگهداری از والدین سالمند یکی از وظایف شرعی و انسانی همه فرزندان در همه آئین به شمار می‌رود. اما متأسفانه مشغله‌های کاری و شرایط زندگی بعضی از این عزیزان را در مضیقه قرار داده و شرایط را جهت جبران محبت‌ها و زحماتی که پدر و مادرها برای آن‌ها کشیده‌اند سخت‌تر می‌کند. البته گرفتن پرستاری مناسب و کاربلد نیز یکی از بهترین راهکارهایی است که فرزندان می‌توانند در قبال زحماتی که والدین برایشان کشیده‌اند به آن تن دهند.

برای استخدام پرستار سالمند باید به چه نکاتی توجه کرد؟

جهت اخذ خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان و استخدام پرستار کاردان و وظیفه‌شناس بهترین و ایده‌آل‌ترین پیشنهادی که ما برای شما داریم. این است که به سراغ آن دسته از پرستارانی بروید که در این‌باره دارای تجربه و تخصص هستند. همچنین پرستارانی که به‌صورت حرفه‌ای خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان را پیشه خود قرار داده‌اند بهتر از سایر افزار قادر هستند از والدین شما نگهداری و محافظت کنند.

از آنجایی که امکان دسترسی به چنین افرادی فقط از طریق مؤسسات فعال در این حوزه امکان‌پذیر است. لذا توصیه دوم ما به شما عزیزان این است که حتما به مؤسسه ای  قابل اعتماد مراجعه کرده و پرستاری را انتخاب کنید که در این زمینه به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت است.

خوشبختانه امروزه افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند علاوه‌بر تجربه و مهارت کافی تخصص‌های لازم را نیز فراگرفته‌اند. زیرا بسیاری از پرستارانی که در مؤسسات پرستاری مشغول به فعالیت هستند. دارای مدارک تحصیلی پرستاری بوده و از این‌ رو شما و از این‌ رو خدماتی را که به سالمندان عزیز ارائه می‌دهند بسیار تخصصی و سامان‌دهی شده ‌است.

خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان​

مهمترین ویژگی پرستار سالمند

پرستارانی که خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان ارائه می دهند، باید یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشند. همان‌طور که در مباحث اولیه نیز عنوان کردیم یک پرستار وظیفه شناس که قصد نگهداری از سالمند را برعهده دارد. باید به‌اندازه کافی تجربه و تخصص در این زمینه داشته باشد تا بتواند آن‌چنان که باید وظایف خود را انجام دهد. به‌طورکلی مهم‌ترین شاخصه‌های پرستار مناسب برای نگهداری از سالمند به شرح زیر است.

خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان پرستار سالمند باید صبور باشد داشتن صبوری در حرفه پرستاری، مخصوصاً برای پرستاران سالمند بسیار مهم است. بنابراین کسانی که تصمیم به خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان می‌گیرند باید قبل از هر چیزی این واقعیت را قبول کنند که این شغل در کنار همه لطافت و ظرافتی که دارد نیازمند صبر و حوصله زیادی است. به‌هرحال افزایش سن سالمندان را در معرض بروز رفتارهای کودکانه قرار می‌دهد. همچنین برخی از آن‌ها به دلیل ابتلا به برخی اختلالات ذهنی و مشکلاتی نظیر اختلال در یادگیری دچار فراموش‌کاری می‌شوند.

 پشت سر گذاشتن دوره‌های روانشانسی

مطابق با اصول حاکم بر خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان، پرستاران سالمند باید از نظر روانی و روحی آمادگی کافی برای مراقبت از سالمندان را داشته باشند. زیرا این حرفه بسیار حساس بوده و باید مانع از بروز هرگونه رفتار ناشایست و غیر انسانی در حین انجام وظیفه شد. در واقع پرستار سالمند باید از لحاظ روانی و روحی در شرایط ایده‌آلی قرار داشته باشد تا بتواند بر حسب شرایط رفتارهایی متین و قابل ستایش از خود بروز بدهد.

برقراری ارتباط عاطفی قوی با سالمند

در مطالب قبلی نیز به این نکته اشاره کرده‌ایم که پرستار سالمند خوب و کاربلد باید بتواند به بهترین شکل ممکن با این قشر از جامعه ارتباط عاطفی برقرار کند. همچنین لازم است حوصله کافی برای نشستن پای صحبت‌های فرد سالمند داشته را باشد.

سپری کردن دوره‌های هلال احمر

پرستار سالمند باید با خدمات مرتبط با تزریقات، پانسمان و سایر آموزش‌هایی که در دوره‌های هلال احمر ارائه می‌شود آشنا باشد. زیرا همان‌طور که گفتیم شرایط سالمندان شرایطی است که مسلماً نیاز به تزریق یا همچنین پانسمان و برخی خدمات مربوطه دیگر دارد.

نتیجه گیری

برای دریافت خدمات نگهداری از سالمند در اصفهان حتما به سراغ پرستاران باتجربه و کاربلد در این حوزه بروید. دقت کنید شخص مورد نظر خود را از بین نیروهایی تخصصی خدمات مراقبت از سالمند در اصفهان که در موسسات فعال در این زمینه به صورت قانونی فعالیت دارند پیدا کنید.

سوالات متداول

این روزها فرزندان درگیر مشغول های کاری بوده و وقت کافی برای مراقبت از سالمند و انجام امور مهم او را ندارند.

 

قطعا بله بر خلاف تصور بسیاری از مردم خدمت مراقبت از سالمند در اصفهان به دلیل شرایط خاص سالمندان بسیار مهم بوده و یک شغل تخصصی و حساس به شمار می رود.

در صورت عدم مخالفت خانواده سالمند بله

امتیازدهی:
5/5

مقالات

در انتخاب دستگاه اکسیژن ساز چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟
مقاله
binazir

در انتخاب دستگاه اکسیژن ساز چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

پنج معیار اصلی برای خرید یک متمرکز کننده اکسیژن وجود دارد: سرعت غلظت اکسیژن، سرعت جریان، قابلیت حمل، سطح نویز و منبع تغذیه. غلظت اکسیژن: این نرخ باید بین ۸۷ تا ۹۹ درصد باشد. سرعت جریان: سرعت جریان اکسیژن ۲

جزیئات بیشتر >

ده نکته برای مراقبت از والدین سالمند در خانه

نگهداری از والدین سالمند در خانه معمولاً اولین گام در برنامه مراقبت طولانی مدت سالمندان است. نه تنها می تواند راهی برای صرفه جویی در هزینه و ماندن در آسایش خانه باشد، بلکه زمان می برد تا اعضای خانواده آنچه

جزیئات بیشتر >